Grupa Kofola w I półroczu osiągnęła przychody w wysokości 510,5 mln zł, co jest o 11,1 % więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Marża brutto wzrosła o 25,2%, wskaźnik EBITDA podniósł się o 46,4 %. Na wynik gospodarczy zasadniczo wpłynęła przede wszystkim marcowa akwizycja słoweńskiej marki Radenska, wzrosła również sprzedaż świeżych soków owocowych i warzywnych UGO i to o 59%. Ujemnie zaś wpływał na sytuację Grupy lekki spadek sprzedaży na rynki polskim.
„Na wynik za pierwsze półrocze wyraźnie odbija się akwizycja Grupy Radenska, tym niemniej gdyby wyłączyć ten wpływ to wyniki w pełni uzasadniają stwierdzenie, że Grupa Kofola nadal rośnie. Oczywiście bardzo cieszę z tego się, gdyż pozwala nam to myśleć o rozszerzeniu naszej działalności w nowych segmentach rynkowych, w których możemy zaoferować kompleksowe portfolio napojów najwyższej jakości”, komentuje wyniki Jannis Samaras, dyrektor generalny Grupy Kofola.
Takie zamiary potwierdzają również ostatnie posunięcia firmy, która jest coraz bardziej aktywna w segmencie gastronomicznym. Z sukcesem rozwija się nawiązana w listopadzie 2014 r. współpraca z rodzinną firmą napojową Rauch dla której Kofola stała się wyłącznym dystrybutorem napojów. Po istotnym poszerzeniu asortymentu napojów oferowanych dla restauracji, Kofola rozszerza działalność w segmencie restauracji szybkiej obsługi.
W ostatni wtorek Kofola otworzyła w Pradze przy ul. Jindřišská pierwszą restaurację o nazwie NAGRILU, która po barach z świeżymi sokami UGO i barach sałatkowych zaznacza obecność Kofola w tym segmencie.
Nadal niezaspokojony pozostaje apetyt akwizycyjny. Po marcowej akwizycji słoweńskiej marki wód mineralnych Radenska, która przeszła wszelkie oczekiwania pod względem potęgi marki i potencjału dalszego rozwoju w tym rejonie, w czerwcu przedstawiciele grupy podpisali kolejną umowę. Za jej pośrednictwem Kofola uzyska 40% udziałów w drugim największym producencie napojów bezalkoholowych na Słowacji, spółce WAD Group, słynącej przede wszystkim z marek wody mineralnych: Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra czy napojami typu cola: Šofolka. Jednak do sfinalizowania transakcji konieczne jest jeszcze spełnienie wszystkie warunków zawieszających występujących standardowo w takiego rodzaju transakcjach.