W pierwszym kwartle 2012 roku pomimo utrzymujących się bardzo wysokich cen surowców na rynkach światowych udało się poprawić wyniki sprzed roku. To w dużej mierze efekt wdrożonego w 2011 roku programu optymalizacji kosztowej oraz sukcesywnie wdrażanych nowości, w tym przede wszystkim supergęstym syropom Jupi oraz zakupionej w 2011 roku marce Semtex. Dobrze sprzedawały się także nasze starsze produkty jak Kofola, Hoop Cola czy Vinea.
Szczególnie cieszy wzrost przychodów na rynku czeskim o przeszło 16 % , gdzie w całym 2011 roku zanotowaliśmy prawie dwuprocentowy spadek. Udało się nam również zwiększyć dynamikę przychodów na Słowacji do niemal 11% oraz w Polsce o ponad 7%. Tak jak się spodziewaliśmy wskutek zatowarowania klientów w Rosji napojami niskoalkoholowymi pod koniec 2011 roku przychody pierwszego kwartału okazały się tam o 20% niższe niż przed rokiem - powiedział Jannis Samaras Prezes i większościowy akcjonariusz Kofola S.A.
Program oszczędnościowy dotyczący kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu pozwolił zmniejszyć te koszty o 7,5 mln PLN w pierwszym kwartale 2012 r. w stosunku do pierwszego kwartału 2011 r.
Poziom zadłużenia netto utrzymał się na poziomie z końca marca 2011 roku, a to pomimo poczynionych w 2011 roku inwestycji (uruchomienia linii do gorącego rozlewu oraz zakupu spółki Pinelli – producenta SEMTEXu - najstarszego napoju energetycznego w Czechach). Dzięki lepszym rezultatom, zadłużenie netto do EBITDA na koniec marca 2012 wyniosło jedynie wielokrotność 2,2 raza.
W pierszym kwartale Grupa Kofola wprowadziła na rynek szereg nowości, w tym m.in. wodę Rajec dla niemowląt (o bardzo stabilnym składzie i niskiej zawartości jonów azotowych), Jupik Aqua Sport, Hoop Colę w puszkach 0,25l, napój Vinea oraz Pickwick Ice Tea w puszkach 0,25l, syrop w segmencie ekonomicznym pod marką Jarmark Polski, Kofolę bez cukru słodzoną stewią (naturalnym słodzikiem bez kalorii).